Aplikacje internetowe w pracy cyfrowego nauczyciela

imagesPrzedstawiam kilka propozycji aplikacji, które można wykorzystać do przeprowadzenia ciekawej lekcji.

Wordle

  • Aplikacja do tworzenia tzw. chmury słów. Program generuje w postaci graficznej słowa dostępne w dokumencie tekstowym.
  • Na stronie głównej widoczne są ostatnio zapisane chmury,  aby utworzyć swoją należy kliknąć „Twórz swoją     chmurę”, wpisać tekst do okienka i kliknąć „Go”.
  • Wielkość słów zależy od częstotliwości występowania w  tekście. Korzystając z paska menu możemy zmieniać szablon  wyglądu chmurki, język, krój czcionki, usytuowanie słów  w chmurze (np. pionowo, alfabetycznie), kolor.
  • Program wymaga zainstalowania Javy.
  • Chmurę można zapisać w publicznej galerii, zamieścić na stronie, wydrukować lub zapisać jako obraz lub PDF na komputerze.

Voki

  • Internetowe narzędzie do tworzenia animowanych  postaci-awatarów. Awatary reprezentują uczestnika w świacie  wirtualnym.
  • Użytkownicy mogą nadać awatarowi – swojemu     wirtualnemu wizerunkowi – imię i nazwisko lub nick oraz modelować     jego wygląd wybierając m.in. kolor włosów, fryzurę, kolor     oczu, wzrost, wagę, sylwetkę, ubranie, płeć oraz cechy     psychofizyczne wpływające na zachowanie awatara. Możemy nagrać własny głos, który będzie odtwarzany jako mowa avatara,     ale także możemy wpisać tekst i ustawić głos, który ma     zostać do użyty do odczytania wprowadzonej przez nas kwestii.
  • Postać można stworzyć bez rejestracji konta, ale nie ma możliwości późniejszej edycji.
  • Nauczyciel może stworzyć „voki classroom”  gdzie będą mogli pracować uczniowie, usługa ta jest płatna.
  • Awatara można zapisać na komputerze. Kopiując  link do notatnika i zapisując jako html.

ToonDoo

  • Jest narzędziem online służącym do tworzenia komiksów i książeczek komiksowych.
  • Posiada narzędzia, do tworzenia prostych karykatur lub odręcznych rysunków,     pozwala na importowanie z komputera własnej grafiki, zdjęć i przekształcenie ich dla potrzeb komiksu. Podczas tworzenia komiksów każdej postaci może być przypisane kilka pozycji ciała oraz kilka wyrazów twarzy wyrażających emocje.
  • Aplikacja jest  intuicyjna i łatwa w użyciu, posiada bogatą bibliotekę graficzną. Gotowe prace można upublicznić na stronie www lub portalach społecznościowych.

Glogster

  • Pomysł na interaktywną prezentację w postaci plakatu.
  • Na plakacie można  umieścić praktycznie dowolną treść – może to być tekst,  grafika, film, wszelkiego rodzaju animacje, pliki audio, linki itp.
  • Można skorzystać z    gotowych szablonów, wybierać z kilkunastu motywów graficznych, do wykorzystania jako tło, biblioteki animowanej grafiki.
  • Każdy z elementów    jaki osadzimy na plakacie możemy przesuwać, zmieniać kolor,     dodawać ramki, edytować tekst.
  • W opcji Glogster EDU    zalogowany nauczyciel może tworzyć wirtualne klasy dla swoich uczniów i wspólnie z uczniami tworzyć plakaty.

Jigsaw Planet

  • Strona, dzięki     której można łatwo utworzyć interaktywne puzzle.
  • Wystarczy przesłać     na stronę zdjęcie, wybrać ilość elementów, kształt   puzzla, a program zrobi resztę i otrzymujemy puzzle do natychmiastowego użytku.

Learning Apps

  • Strona, na której można w bardzo prosty i szybki sposób   tworzyć własne gry i zadania. Program umożliwia  pracę bez zalogowania się, ale wówczas nie można zapisać tworzonych aplikacji.
  • Stworzone przez nas   materiały będą dostępne w zakładce „Moje aplikacje”, będzie     je można przesłać w postaci linka do znajomych lub np. umieścić  na blogu czy serwisie społecznościowym.
  • W programie można tworzyć quizy, krzyżówki, memory i wykreślanki czy  milionerów. Każdą aplikację można obejrzeć na  przykładach innych użytkowników.
  • Stworzone materiały  można wykorzystać na lekcji wyświetlając na tablicy interaktywnej.

Blendspace

  • Usługa, dzięki której nauczyciele moga gromadzić i     opisywać materiały cyfrowe, tworząc wirtualne lekcje luz bazy  materiałów edukacyjnych dla uczniów.
  • Można udostępnić uczniom filmy, prezentacje, dokumenty tekstowe i graficzne.
  • Serwis pozwala na tworzenie wirtualnych klas, w których  również uczniowie mogą tworzyć swoje zasoby.
  • Wbudowane quizy pozwalają na sprawdzenie znajomości materiału, a  statystyki sprawdzać aktywność uczniów.

ThingLink

  • Narzędzie pomagające stworzyć interaktywne grafiki.
  • Wybierając na zdjęcie umieszczamy je jakby w tle, a na niej osadzamy punkty będące chmurami z tekstem lub odnośnikiem do  innych stron, filmów, muzyki czy kolejnych zdjęć.

Prezi

  • Narzędzie do tworzenia prezentacji.
  • Darmowa wersja aplikacji pozwala na tworzenie i publikowanie w Internecie. Wersja bezpłatna to 100MB miejsca.
  • Osoby, które posiadają adres e-mail i domenę z końcówką  edu mogą założyć bezpłatne konto z 500MB miejsca i możliwością     dodania swojego logo i prywatnego zachowywania prezentacji.  Użytkownik zapełnia obiektami i blokami tereści rodzaj wielkiego płótna. Może to być obraz, mapa mentalna lub szereg okienek. Przepływamy nad poszczególnymi elementami,  obracamy, przybliżamy i oddalamy ich fragmenty lub grupy według wytyczonej ścieżki.
  • Prezi oferuje gotowe szablony, które można modyfikować  według swoich potrzeb (kolor tła, zestaw czcionek, kolory  obiektów).
  • Do prezentacji możemy wstwiać zdjęcia, kształty, filmy, schematy, pliki PDF, zaimportować prezentację z Power Point.
  • Nad prezentacją można pracować grupowo.
  • Prezentację można pobrać na dysk i odtwarzać bez dostępu do  Internetu.

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s